Презентація досвіду роботи

Пропоную Вашій увазі розробку уроку з читання в третьому класі. Також відеофрагмент уроку.

Рідний край-земний рай.

Тема:М.Стельмах"Гуси-лебеді летять"
Мета:вдосконалювати навички свідомого, виразного читання прозових творів; вчити аналізувати прочитане, узагальнювати, осмислювати набуті знання, виховувати любов до прекрасного.
1.Орг.момент.
Пролунав дзвінок 
Ми розпочинаємо наш урок.
Допитливі в класі діти,
Про все хочуть знати на світі.
З добрим ранком!
Розпочато день.
Першим ділом жинемо лінь.
На уроці не нудьгувати,
А працювати і читати!
2. Мовленнєва розминка.
а)Підготуємо свій ротик до уроку читання.
Ло-ло-ло-сонце зайшло.
Се-се-се-сутінки обгорнули все.
 Уг-уг-уг-тихо стало навкруг.
Ка-ка-ка-місяць світить звисока.
Ять-ять-ять-зірки миготять.
Єць-єць-єць-стихнув вітерець.
б)Робота над скоромовкою.
Зшив торбинку кенгуру
На маленьку дітвору.
У торбинці тій щодня
Носить він кенгуреня.
Прочитати скоромовку повільно, в нормальному темпі, пришвидшено, швидко.
 в)Гра "Відгадай хто це"
Цвірінь-цвірінь!
Кар-кар!
Тьох-тьох!
Тук-тук!
Кря-кря!
Ку-ку!
Га-га-га!
(Вивішую малюнки птахів. Які назви птахів вам відомі, що ви про них знаєте?)
3.Мотивація навчальної діяльності.
Повідомлення теми і мети уроку.
А зараз відгадаємо загадку:
Білосніжні, гарні птиці
Дім будують на водиці,
Дуже схожі на гусей
Обережні до людей!
Цікаво знати!
Назва цього птаха означає"білий", що відповідає його символіці, як білого денного світла (сонячний птах).У багатьох народів-лебідь Божественний птах, символ богів;
відродження; краси; вірного кохання, вродливої дівчини, щасливого дитинства.
-Сьогодні ми прочитаємо оповідання Михайла Стельмаха"Гуси-лебеді летять"
5.Сприймання й усвідомлення нового матеріалу.
 а)Біографічна довідка(відео).

 б)Читання учнями біографічної довідки в підручнику(с.163)
-У якій сім'ї народився Михайло Стельмах?
-Що він перейняв від батьків?
-Як учився майбутній письменник?
-Що створив Михайло Панасович для дітей?
Фізкультхвилинка

 в)Опрацювання оповідання М. Стельмаха"Гуси-лебеді летять"(с.163-164)
 г)Гра "Передбачення"
-Прочитайте заголовок.
-Як ви вважаєте, про що цей твір?
-Щоб перевірити, хто найбільш точно передбачив зміст, давайте прочитаємо весь текст.
 д)-Назвіть дійових осіб оповідання.
Чи сподобались вам дідусь з онуком? Чому?
 е)Словникова робота.
Довідкове бюро(на дошці)
Брама-великі ворота.
Одгетькує-відсторонює.
 є)Читання слів буксиром(на дошці)
Розмерзнеться, відімкне, одгетькує, розчиняється, страхаюсь, майструвати, наближається.
-Що спільне в усіх цих словах?Це дієслова)
-Серед поданих слів найдіть синонім до слова лякаюсь(страхаюсь)
 ж)Робота в парах.
(Учні в парах ще раз перечитують текст, відшукують слова діда Дем'яна, онука, автора. Переконуються, що внук-це автор, який пише про своє дитинство; відшукують у тексті слова, які визначають стан героїв:онук дивується, уважно слухає, страхається, заспокоюється, дід говорить до неба і землі, починає сміятись, урочисто каже. Учаться голосом передавати подив, страх хлопчика, розсудливість, мудрість дідуся.
 з)Читання оповідання за особами.
-Чому дід сказав, що лебеді принесли весну і життя?
-Як ви зрозуміли вислови:
сонце своїми ключами відімкне землю, місяць кивне головою, а сонце посміхнеться?
  Подивіться, які образні вислови використовує автор в тексті?
Хмари розпатлані, обвислі;
а сонце своїми ключами відімкне землю;
лебеді принесли нам весну.
6. Підсумок уроку.
-Яке оповідання читали на сьогоднішньому уроці?
-Хто його автор?
-Чого вчить нас автор?
-До чого закликає?
7. Підготуватись до читання за особами.
За роботу -по заслузі
Щиро дякую вам, друзі!
Збіг наш урок, як коротка мить, 
Дуже швидко час біжить.
Ще попереду у вас багато кроків
І цікавих, і важких уроків.
Завдання покличуть у майбуття
Найскладніше ж завдання життя.
Так намагайтесь вправно все вивчати 
Пам'ятайте:учня скарб-знання!










Немає коментарів:

Дописати коментар