Конспект інтегрованого уроку з літературного читання і природознавства в 3 класі.

Тема: Науково-художній твір. "Який чудовий та загадковий тваринний світ!" В Бондаренко. Як розмовляють тварини.

Мета:формування уміння сприймати зміст уроку і стисло його переказувати; удосконалювати читацькі навички; сприяти розвитку пізнавального інтересу третьокласників; розвивати бажання більше знати, прагнення з'ясовувати невідоме; сприяти вихованню любові до живого світу природи.

I. Орг. момент.

     Девіз : Не просто слухати, а чути,                   не просто дивитись, а бачити.                  Запам'ятовувати, відповідати!

II. Мовленнєва розминка.
      1. Гра"Що як звучить?"
           Жук літає угорі і дзижчить...(жу-жу-жу)
           Вуж сховався у норі і шипить...(шу-шу-шу)
           Шелестить трава...(ша-ша-ша)
           Пилка дзенькає...(дза-дза-дза)
           Краплі падають...(дзень-дзень-дзень)
      2. Робота над скоромовкою.
           Рак від берега задкує, 
           Рибка лин над ним кепкує:
          -Рак забрів в очерети,
           Річку думав перейти.
      3. Вправа на формування швидкості реакції на слово. Гра "Точно і швидко"
         "Що робить? "Хто?"
           Нявчить -  кіт
         Гавкає - собака 
       Виє -   вовк 
       Каркає - ворона 
      Дзижчить - бджола 
    4. Розгадування ребуса.
         Про - ро + та + хи = (  птахи)
         Зоря - оря + віра - а + і = (звірі)
         Кінь - нь - і + ом + ахи = ( комахи)
         Рибак - бак + бик -к = ( риби)
Яким одним узагальнюючим словом можна назвати всі ці слова? (Тварини)
     5. Продовжіть приказки. Поясніть, в яких ситуаціях їх влучно вжити.
         Голодний як... вовк.
         Хитрий як... лис.
         Упертий як... віл.
         Хоробрий як ... лев.
II. Повідомлення теми і мети уроку.
- Мабуть, не знайдеться у світі такої людини, яка б не любила природу. Одні милуються барвами осіннього лісу, інші-красою квітів. Любити природу - це означає вивчати її, спостерігати й знати.
- Як на вашу думку спілкуються між собою тварини? 
- Що цікавого ви помітили? 
- А може вони й не розмовляють між собою? 
Усі наші сумніви розвіються після того, як ми з вами ознайомимося з твором Володимира Бондаренка "Як розмовляють тварини?"
III.Основна частина уроку.
     1. Слухання твору учнями. Перевірка сприймання.
- Про кого йдеться мова в творі ?
- Що передають голоси різних тварин?
     2. Фізкультхвилинка.


   3. З'ясування лексичного значення слів.
- Прочитайте в лівій колонці тлумачення і доберіть з правої колонки відповідні слова.
Повторювати чиїсь дії чи рухи - наслідувати.
Занепокоєння, стривоженість - настороженість.
Наперед щось знати чи бачити - передбачати.
    4.Читання тексту учнями.
    5. Аналіз прочитаного за допомогою тесту.
1.Тварини спілкуються за допомогою:
а) друзів, голосу, вітру.
б) запахів, руху тіла, голосу.
в) звуків.
2. Сила і чистота звуків залежить від:
а) стану тварин, б) погоди, в) людей.
3. Подаючи звуковий сигнал, білка:
а) скрекоче, б) стрибає, в) пищить.
4. Більшість тварин розуміють:
а) тільки представників свого виду.
б) інших видів.
в) усіх тварин. 
5.Вовки розуміють голос:
а)сойки, б) кота, в) ворона.
6.Які птахи здатні наслідувати голоси інших тварин. Назвіть їх? 
  6.Вибіркове читання.
- Де тварини розмовляють?(прочитайте)
- Як у реальному житті спілкуються між собою тварини? (прочитайте)
- Які вигуки переважають у тваринній мові?(прочитайте)
- Коли звірі вчаться розпізнавати безпечні та небезпечні звуки? (прочитайте)
- Що викликають незнайомі звуки у тварин? (прочитайте)
Учитель показує малюнки тварин, про яких згадується в тексті. Діти знаходять і читають слова, що передають голоси цих тварин.(Жаба, білка, бобер, олень, заєць, кабан, лось, лисиця)




А що ви можете сказати про цю тварину? 
7. Доповнення дітей. цікавинка. Хвилинка цікавинка. Діти читають інформацію про риб. 
● Сучасні прилади дали можливість глибше зрозуміти таємниці підводного царства. З їх допомогою встановлено, що риба не німа, а має голос; до того ж певні види риб мають свій голос. Так, звуки, що їх видають оселедці, нагадують цвірінькання горобців, звуки кільки – гудіння. Досліди показали. Що цими звуками риби можуть сповіщати одна одну про небезпеку, віддаль від предметів, наявність здобичі.
Звірі вміють не тільки розпізнавати звуки- безпечні і небезпечні, а самі можуть передбачати погоду.( Зачитування інформації дітьми)
√ Коні хроплять – до дощу, пирхають – до тепла, лягають на землю – перед сирою погодою.
√ Перед дощем у корови зменшується кількість молока.
√ Снігурі щебечуть під вікном – буде відлига.
√ Солов'ї співають всю ніч – буде ясний день.
8.Вправи для розвитку швидкості читання.
Тварини спілкуються.....
Якщо, наприклад, жаб'яче...
Подаючи звуковий сигнал...
Вовки розуміють...
Знати голоси тварин...
Тварини, рослини, люди-всі вони діти матінки Природи. Послухайте вірш про ніжні звуки природи.
Ніжна матінка-Природа.
Ніби казка оживає.
І тварини, і людина знов розмову починають.
Хай у ваших серценятах
Звуки ніжності проснуться,
Забринить хай спільна мова
Між тваринами й людьми.
Хай вони почують звуки
Ніжності та доброти.
Перегляд фільму про світ природи.



IY.Підсумок уроку.
На цьому ми закінчуємо урок. Що запам'яталося?
Дякую за гарну роботу!
Домашнє завдання: виразно читати твір.


Немає коментарів:

Дописати коментар